Методичні нотатки

"Обчислювальна сторона відіграє в математиці найнезначнішу роль, набагато важливіша сторона логічна."
В.Єрмаков

Життя людини є коротким, часу на розвиток і вдосконалення розуму не так багато. Тому  важливо вчасно розпочати шліфувати розум учня і його здатність мислити.Даний посібник дає  можливість учням попрактикуватися  у своїх вміннях, перевірити їх  і відчути смак інтелектуальної роботи, яка спрямована, в першу чергу, на розвиток і шліфування найбільш вражаючої здібності кожного, цього дару Божого – людського розуму.
     При відборі матеріалу перевага надавалася різноманітним задачам і вправам , що обумовлено програмою, визначеною Міністерством освіти і науки України. У посібнику розташовані розділи і окремі підрозділи у порядку, більш відповідному новим підходам логічної науки. Завдання супроводжуються розв’язками з поясненнями,  що дає можливість учням  перевіряти свої знання і закріплювати навички правильного мислення. У кінці кожного розділу є завдання для самостійного опрацювання.  Посібник може бути використаний при підготовці до математичних олімпіад та різноманітних конкурсів.



У 5 класі учні повинні володіти навичками усної лічби. Адже невміння усно виконувати найпростіші дії призводить до помилок у складніших письмових обчисленнях.Однією з ефективних форм організації роботи учнів є систематичне виконання усних вправ. Важливим елементом є  зорове і слухове сприйняття учнями усних вправ. Адже лише слухове сприйняття не має значного ефекту і призводить до швидкого стомлення дітей. Тому учні повинні бачити і чути вправу, щоб краще розвивалася усна лічба. Даний посібник містить перелік вправ, які розвивають навички швидкого додавання і віднімання. Посібник може бути використаний на кожному уроці. Учитель може виділити для цього 4-5 хвилин.



Методична література з математики пропонує вчителю велику кількість різноманітних завдань, проте такого виду, як математичні загадки взагалі і віршовані математичні загадки зокрема поки що залишаються поза увагою. Між тим загадки сприймаються учнями з цікавістю, сприяють кращому засвоєнню знань під час занять. При використанні загадок можна об’єднувати їх за темами або використовувати фрагментарно у різних ситуаціях: для актуалізації опорних знань, під час повторення вивчення нового матеріалу,  закріплення вивченого, систематизації знань. Вдалим є використання таких загадок у позаурочній роботі, у тому числі під час проведення різних видів конкурсів, змагань.


Бліц-контроль знань з теми
 
 
"Натуральні числа та дії над ними"