Позакласна робота


Позакласна робота з математики є складовою частиною всього навчального процесу, природним продовженням роботи на уроці, має характер математичних розваг, ігор, змагань. Однак, стимулюючи цікавість, треба пам'ятати, що вона цінна лише тоді, коли сприяє розумінню математичної суті питання, уточненню і поглибленню знань з математики.


Одним із засобів зацікавлення учнів математикою є проведення вдало спланованого тижня математики. Тут створюються великі можливості для переконання учнів у тому, що цей предмет може бути по – справжньому цікавим, несподіваним і веселим. Одне з головних завдань цієї роботи – залучити до участі в тижні математики учнів всіх класів, звернути їх увагу на різноманітні ігри, конкурси, вікторини. Пропоную приблизний план проведення тижня математики в школі, де включені різноманітні позакласні заходи і відкриті уроки з математики. Метою проведення тижня є узагальнення знань учнів з математики, розвитку логічного мислення учнів, кмітливості, культури математичного мовлення, виховання інтересу до предмету математика.

Етап 1. Робота рекламного агентства.

До початку тижня математики та під час його проведення у школі працює рекламне агентство «Ти не повіриш!», до складу якого входять старшокласники та вчителі. Завдання агентства – зацікавити учнів школи, сприяти їх активній участі в конкурсах, вікторинах, іграх, що проводяться протягом тижня; залучити дітей до випуску математичних газет, а також прийняти участь у математичних виставках. Агентство щодня в цікавій формі рекламує ті заходи, які у цей день чекають на школярів.

План проведення

Оголошення

Етап 2. Робота шкільного математичного банку.

Весь тиждень у школі працює математичний банк , якому належить право емісії грошової одиниці – «Вундеркіндик». Банкіри (вчителі та старшокласники) сплачують учням певні суми у «вундеркіндиках» за правильні відповіді на запитання вікторин, конкурсів, кросвордів, цікавих математичних завдань. 

Етап 3. Акція "Зароби гроші власним розумом"

За кожні отримані 9, 10, 11 балів на уроках математики учні заробляють математичні гроші – «вундеркіндики». Найбільшої уваги заслуговують задачі практичного спрямування на уроках, також задачі логічного змісту(Див. у Методичних нотатках)

Етап 4. Інформаційний рух.

Математика як наука концентрує в собі багато цікавого. Для розширення математичного кругозору, для ознайомлення учнів з цікавими фактами в області математики, поряд з цікавими запитаннями і задачами велику користь може дати математична газета, бюлетень чи відповідний куточок в загальношкільній чи класній стінгазеті. Газета звичайно вміщує цікаві задачі – жарти, різні головоломки, логічні вправи у формі запитань, завдань загадок, задач у віршах, математичні ребуси, шаради, найпростіші кросворди з математичною термінологією. В газети можна включати окремі задачі, складні учнями і які вчитель визнає оригінальними. Корисно в ній висвітлювати пізнавальний матеріал або пропонувати задачі пізнавального характеру, тобто такі, після рішення котрих діти дізнались щось нове, наприклад тривалість життя тварин, їх вагу, швидкість польоту птахів, швидкість руху риб і т. д.

Етап 5.  Квест "Золота лихоманка"

Одна з найулюбленіших ігор дітей на математичному тижні – «Золота лихоманка». І тут зовсім неважливо які класи братимуть участь, бо навіть старші класи охоче беруться за пошуки скарбів на території школи. Кмітливим і спостережливим, вдається знайти скарб, захований на території школи, і розгадати запропоновану таємничу записку, де вказано місце розташування скарбу. Перші підказки представники від кожного класу в назначений час отримують у рекламному агентстві. Листівка розрізається на п’ять частин. На кожній частині написано по одній букві: «С», «К», «А», «Р», «Б». З іншої сторони листівки написано завдання. Учні отримують завдання (карточку  1). Отримавши карточку  1, вони виконують дії, які запропоновані їм в карточках. Коли діти знайдуть всі карточки з буквами, вони повинні відгадати слово. Якщо їм не вдається скласти це слово, вони мають право викупити підказку. Одна підказка – 2 «вундеркіндика».
Етап 6. Аукціон
Зароблені на протязі всього тижня гроші, учні зможуть витрати на аукціоні у п’ятницю. На аукціоні усі розрахунки проводяться в математичній валюті («Вундеркіндик»). Торги відбуваються за всіма правилами, розрахунки здійснюються, зрозуміло, у «вундеркіндиках». Кожен лот, який виставляється на аукціон, коротко характеризується, але не демонструється 
аудиторії. Учасники аукціону повинні визначитися, чи бажають вони придбати цей лот. Початкова ціна – 1 «Вундеркіндик». На продаж виставляється будь - яка кількість лотів.

Гра "Сірниковий БУМ"

Гра "Цілий світ в квадратику паперу"