Опис досвіду

« Хто дорожить життям думки, той знає дуже добре, що справжньою освітою є тільки самоосвіта»

Тема самоосвіти 
"Використання інформаційно-комунікаційних  технологій на уроках математики"

Школа, як соціальний інститут не може не відчути на собі змін, які відбуваються в суспільстві. Серед ключових напрямків оновлення змісту освіти важливу роль належить упровадженню і розвитку сучасної медіа освіти, якає частиною освітнього простору, спрямована на формування  в учнів медіа культури, підготовку дитини до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною мас-медіа, включаючи як традиційні, так і новітні медіа.

Медіа-освіта є актуальним компонентом Нової української школи. Нова українська школа покликана підготувати учнів до життя в суспільстві, навчити практичних навичок, які допоможуть їм  у повсякденні. У світі, яким керує інформація дитина мусить вміти її критично оцінювати, знати, яким джерелам можна довіряти, що таке фейкові новини та як захиститися від маніпуляцій. Тому діти повинні знати що таке медіаграмоність.

        Завдання сучасного учителя навчити учнів не правильно відповідати на питання , а вміти ставити правильні запитання, вчити дітей бути активним суб’єктом, сприймаючи інформацію, а не пасивним споживачем. Завдання медіа-освіти можна вирішувати в процесі вивчення математики використовуючи  різні методичні прийоми і сучасні технології на уроках.

     У практиці своєї роботи я активно користуюся інформаційними технологіями: створюю презентації уроків, друковані матеріали у вигляді карток, використовую електронні підручники, інтерактивні вправи. Великий інтерес учнів викликають яскраві малюнки  до теми, відео кліпи та голосовий супровід, що сприяє більш активному веденню дискусії під час обговорення теми. Також є можливість використовувати на уроках математики один із передових комп’ютерних  мультимедійних  засобів навчання  інтерактивну дошку (Smart Bord). Використання її  робить урок цікавим і динамічним.  Ефективна робота на цій дошці дає можливість комбінувати значну кількість цікавих завдань, залучати учнів до активної роботи на уроці.

Я постійно знаходжусь у пошуках нових технологій. Впроваджую у свою роботу онлайн-сервіс  Learning Apss, де є дуже цікаві інтерактивні вправи, які можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою. Він має широкі можливості , зручні навігації. На уроках геометрії знайомлю дітей з графічним онлайн-калькулятором Desmos. Учні виконуючи, завдання на моделювання, експериментують працюють з повзунком і бачать зміни безпосередньо на цій інтерактивній  «клітинчатій» поверхні.

Використовуючи вихід в Інтернет, вчитель може урізноманітнити урок, роблячи його яскравим, запам’ятовуючим  В цей творчий процес я залучаю дітей. Учні створюють проекти з математики( у вигляді комп’ютерних презентацій).   Це допомагає навчити учнів аргументувати , знаходити  і виділяти головне, міркувати, доводити, отримувати знання самостійно.

 Сучасним учителям та сучасним учням є чому навчитися один в одного! Час не стоїть на місці, тому однієї крейди та дошки не достатньо в часи інноваційних технологій.

 На своїх уроках математики практикую під час пояснень інноваційні технології «Знайди помилку», «Вірю невірю», «Сенкан». Тим самим перевіряю уважність учнів, а також уміння сприймати будь-яку інформацію, критично оцінити її.

 Медіаосвіта- це двері в світ технологій, без яких немислима сучасна цивілізація. І нехай за цими дверима наші діти зможуть розгледіти все  потрібне і хороше, що там є.

У висновку хотілося б сказати, про те, що застосування медіа-освіти  в навчальному процесі  хоча і трудомістка  праця  в усіх  відношеннях, але вона виправдовує всі витрати, робить навчання більш цікавим, захоплюючим, змістовним.

Учитель має право вибирати свою технологію і методи роботи, але кожен учитель повинен працювати на благо дитини.